cwlogga_m

Kundcase

Reportage med starkt kundfokus i IT-världen
StruSoft

StruSoft utvecklar program för att konstruera prefabricerade betongelement och är sprunget ur Skanska. Idag har deras program användare i Europa, Mellanöstern och Asien.
 
Behov
Programutvecklaren upplever en snabb förändring, inte minst betydelsen av den fjärde revolutionen och intresset för att arbeta med informationsmodeller som BIM och IFC. Men detta tenderar att bli mycket teknik och kommunikationen hamnar lätt i avancerade terminologier som inte är lätta att förstå. Därför är det viktigt att komplettera med andra perspektiv som kundens.

 

Resultat
Med hjälp av att intervjua kunder som använder StruSofts program belyser vi kundnyttan. Det är viktigt att kommunicera nytta i en byggbransch som kännetecknas av långa ledtider och stora komplicerade projekt.

Med vår lösning genomförde vi intervjuer och skrev reportage som publicerades i StruSofts återkommande kundtidning StruSoft Magazine, som trycks och även finns på deras hemsida.

Funderar du på kundreportage i er marknadsföring?
Hör av dig till Love, mejla love@comwise.se, ring 0708 744 788 eller fyll i nedan!