Kundcase
Content marketing berättar om innovativ fender
HGF
Det välkända Halmstadföretaget HGF, AB Halmstad gummifabrik, tillverkar produkter för kunder inom olika branscher. Man utvecklar även egna produkter. Det senaste tillskottet är en fender för industrihamnar. Fendrarna monteras på kajen och fångar upp kraften från ett anlöpande fartyg på ett säkert sätt och hindrar att skador uppkommer.
Behov
För att nå kunder och intresserade av den nyskapande fendern har HGF valt content marketing.
Resultat
Vi fick uppdraget att genomföra detta. Först har vi analyserat och utvecklat en strategi som
sjösatts i aktiviteter. Allt inom ramen för content marketing.
Framförallt att innebar detta att utgå från målgruppens behov av kunskap. Det är också betydelsefullt att förmedla information som målgruppen upplever är relevant, att det sker i kanaler som HGF kontrollerar och att det är en pågående process och ingen kampanj.
För att uppnå detta har vi byggt mätbara flöden kring en hemsida i centrum dit olika kanaler knyts, som blogg och sociala medier. Genom att analysera flödet får HGF ständig kunskap om läsarnas beteende. Det bidrar till att effektivisera kommunikationen på flera sätt. Vi tar fram hållbara argument med hjälp av retorik och formulerar budskap som sticker hål på fördomar och eliminerar kunskapsbrister.
Intresserad av nyttan med content marketing?
Hör av dig till Love, mejla love@comwise.se, ring 0708 744 788 eller fyll i nedan!