cwlogga_m

Kundcase

Förklara teknik på jordnära sätt med fokus på nytta
Kundreportage för IT-företaget Nolliplan

Teknik är inget bara för nördar. När den upplevda kundnyttan lyfts fram i ett reportage ökar det intresset för de positiva effekterna av tekniken oavsett kunskapsnivå.

I synnerhet när nyttan förmedlas på ett jordnära sätt, direkt hämtat ur vardagen. Och i synnerhet när det gäller innovationer som vårt reportage om arkitekter handlar om.

Så här inleds vårt reportage. Läs det i sin helhet på Nolliplans hemsida.

IT-företaget Nolliplan med bas i Malmö levererar flera programvaror för att arkitekter ska få en effektivare arbetsprocess, från idé till bygghandling. Ständigt utvecklas tekniken och nya program förändrar snabbt arkitekternas arbetsvardag. Ett av de kanske mest intressanta är Twinmotion, ett program som tillåter arkitekten att simulera olika väderförhållanden och årstider i 3D-modellen.  Ett ärligare sätt att visa hur huset kommer att gestalta sig.  
 
Innan vi skrev reportaget gjorde vi först en grundlig research och intervjuade två arkitekter.
De fick självklar läsa genom texten före publicering för att rätta eventuella sakfel före publicering. Resultatet kan du läsa här på Nolliplans hemsida.
 

Därför kundreportage!
Den största fördelen med ett kundreportage är att kunden berättar om era fördelar och nyttan med era produkter och tjänster. Inte ni själva. Det ökar trovärdigheten - inte bara för budskapet utan även för er verksamhet och ert företag som ni kan sprida oavsett kanal och upprepa till nya kunder så att det förstår er kundnytta. Ett smart sätt att dra nytta av den goda kvalitet som ni faktiskt har levererat och som intygas av kunden.
 
Kundreportaget blir en viktig stomme i er marknadskommunikation. En länk för att förmedla er kundnytta, värden och varumärke till kunder, prospekts, leads och intresserade av er verksamhet.
 
Vi på ComWise har arbetat med flera IT-företag under många år och har en bred kunskapsbas för att kunna förmedla teknikens kundnytta. Vi har därför en stor erfarenhet och vana att skriva tekniska kundcase.
 
Saknar du ett välformulerat kundcase som lyfter fram er nytta och fördelar? Hör av dig till Love nedan.

Ja, jag vill gärna få kundcase!
Skicka ett mejl till  Love eller fyll i nedan!