cwlogga_m

Vi avlastar StruSoft med redaktionsråd som ger kontinuitet

Hos vår kund, IT-företaget StruSoft, är tempot högt. De utvecklar program för byggbranschen och inom området analys ville man kommunicera med nyhetsbrev på ett effektivt sätt. Vi fick uppdraget och startade ett redaktionsråd som en gång i månaden vaskar fram idéer och spikar innehåll. Det avlastar och nyhetsbrevet ReAktion blir utskickat så som det var tänkt. 

ComWise leder oss till bra resultat och till en kontinuitet som tidigare saknades,
berättar Mikael van de Leur på StruSoft.



Det är hög utvecklingstakt hos det innovativa och internationellt välkända IT-företaget StruSoft, en trogen kund till oss sedan många år. De utvecklar program för byggbranschen, bland annat inom analys där FEM Design är marknadsledande.
 
Utvecklingstakten är hög och inom området analys ville man få en bättre kontinuitet av marknadskommunikationen.
 

Vi anlitade ComWise som har både idéer och erfarenhet, säger Mikael van de Leur på StruSoft. Vi beslutade tillsammans att vårt affärsområde analys inom StruSoft ska skicka ut månatliga nyhetsbrev där vi blandar tekniska nyheter, kundcase och riktade uppmaningar om aktuella seminarier och kurser. Vi upprättade ett redaktionsråd som ComWise leder och det har varit väldigt pushande och givande.
 

ComWise leder oss i redaktionsrådet till bra resultat
och framför allt en kontinuitet som tidigare saknades, säger Mikael van de Leur på StruSoft.


Redaktionsrådet avlastar 
En gång i månaden leder vi på ComWise ett redaktionsråd över Skype och knyter samman StruSofts kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i en kreativ diskussion. Rådet värderar olika förslag och beslutar om innehållet i det kommande nyhetsbrevet ReAktion och tar även upp andra kanaler som LinkedIn. Allt dokumenteras i innehålls- och publiceringsplanen som är tillgänglig för alla medlemmar i rådet, där de också enkelt kan notera idéer som tas upp på nästa redaktionsråd.
 
För att strategiskt planera utskicken ledde vi en workshop där ämnen i nyhetsbrevet kopplades till mål och affärsnytta så att utskicken ger ett bättre resultat. Med workshopens resultat som bas blev arbetet i redaktionsrådet effektivare.
 
Tack vare redaktionsrådet blir StruSoft avlastade och nyhetsbrevet ReAktion publicerat och distribuerat som det var tänkt.
 

Vi kan fokusera på våra egna uppgifter och ComWise leder oss i redaktionsrådet till bra resultat och framför allt en kontinuitet som tidigare saknades, poängterar Mikael van de Leur. Både våra kunder och medarbetare är väldigt positiva till utfallet.

Bildkälla: StruSoft

Viil du också bli avlastad med redaktionsråd och få en marknadskommunikation som fungerar som det är tänkt?

Då ska du kontakta oss!
Fyll i formuläret så berättar vi hur
ni kan få effektivare och resultatinriktade flöden som sparar både tid och era
resurser.