cwlogga_m

Dra nytta av sommarhälsningen

ComWise Magasin  31 maj 2019

Språk och skrivtips

Dags för den traditionsenliga sommarhälsningen? Passa på att berätta det senaste om er. Vi ger handfasta tips!

Snart är sommaren här. Dags att skicka ut den sedvanliga informationen om öppettider över semesterveckorna, kontaktpersoner och annan viktig kundinformation. Och att önska en härlig sommar, förstås.
 
Ett sätt att öka intresset för sommarhälsningen är att berätta om det senaste. Här är några förslag på ämnen:

  • Lyckat kundprojekt. Berätta kort om projektet och vilka problem som ni löst för kunden.
  • Ny produkt eller tjänst behöver från lanseringen kommuniceras flera gånger, passa på att använda sommarhälsningen.
  • Berätta om höstens kundevent redan nu, då kan kunderna lägga in eventet i kalendern.
  • Stärkt kompetens. Berätta om era senaste rekryteringar och hur den förstärkta kompetensen ökar era möjligheter att hjälpa kunderna.
  • Nya smarta samarbeten. Har ni inlett ett nytt samarbete? Vad betyder det för kunderna?

Glöm inte det två viktigaste uppgifterna i sommarhälsningen:

  • När ni har stängt över sommaren, heller datum än veckonummer.
  • Kontaktperson om kunden behöver kontakta er om akut behov uppstår när ni har stängt. Underlätta för kunden, lägg till alla kontaktuppgifter så slipper man leta.

Skriv gärna en kort text, ett par rader och länka till er hemsida. Eller varför inte en film till er företagssida på LinkedIn, Facebook eller till er Youtube-kanal?

Behöver du hjälp med att skriva sommarhälsningen?

Vi hjälper dig med att skriva kärnfullt som väcker intresse. Här är mer om våra textproduktioner. Eller mejla Carina eller Love.

Vad tycker du, hur går dina tankar? Skicka gärna en kommentar!

Prenumerera på ComWise Magasin!
En gång i månaden får du ny kunskap, tips och analyser om den sbannab förändingen inom kommunikation och marknadsföring.